Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gymkhana Grid EB és Drift Jamboree

Nemzetközi sztárokkal hétvégén Magyarországra érkezik a világhírű Ken Block mester autósport sorozata a Gymkhana Grid és első alkalommal debütál a női drift EB sorozat a Queen of Europe. Az extrém autósportok kedvelői dörzsölhetik a tenyerüket, mert olyat láthatnak, mint még soha. Hat verseny, látványos bemutatók, kiállítók, tuning autók, minden ami szem-fülnek ingere.

Ken Block újra itt van, és kihívás elé állítja egész Európát, hogy megtalálja azt az autó és sofőr párosítást, amely fel tudja venni a versenyt a Gymkhana mesterével. Hazánk pilótái ráadásul igen jó esélyekkel indulnak, hiszen teljesítményük a sportág királyának legutóbbi látogatása óta mély nyomot hagyott a szívében. Nem csak Magyarországot kedvelte meg, de elmondása szerint ilyen autóparkkal ennyire precíz vezetéstechnikát még soha nem látott.

Drift & Gym Jamboree

A tököli reptéren megrendezésre kerülő versenyre a szervezők egy kihívásokkal teli technikás nyomvonallal készülnek. Mint tudjuk a gyorsulás, szlalom és drift elemeket ötvöző Gymkhana sportágban nem csak az idő számít, a feladatokat úgy kell teljesíteni, hogy egyetlen pályaelemet se döntsenek fel a pilóták. A szinkronpályán ráadásul egy olyan drift elemmel is találkozhatunk, melynek kivitelezése rendkívül nehéz. Az úgynevezett „backward entry” annyit takar, hogy egy nagysebességű gyorsítás után negatív szögben kilinccsel előre kell beesni, majd egy kanyart lapjával lefűzni.

Gymkhana Grid

A Gymkhana EB mellett folytatódik az Országos Bajnokság is, a Grid arénától pár méterre pedig rózsaszínben pompázó több száz lóerős versenyautókat csodálhatunk meg. Hazánkba érkezik ugyanis a női drift EB sorozat a Queen of Europe, ahol 8 hölgy fogja összeakasztani lökhárítóbajszát. A nemzetközi mezőnyben két magyar versenyzőnek is szoríthatunk. A szakág street kategóriájában szintén EB futamot rendeznek, itt a nevezési lista alapján bolgár megszállás várható. A kétnapos rendezvényre több mint 60 versenyző érkezik szerte a világból és szerencsére az sem kizárt, hogy világsztárok is tiszteletüket teszik ezen a nemes eseményen. A már megszokott körítésekkel és látványos betétprogramokkal kiegészített versenyeken várhatóan ismét több ezer néző szurkolhat a magyar sikerekért.

Queen of Europe

> Nézői információk

> Nevezettek listája

További információk:
facebook.com/driftedhu
facebook.com/gymkhanahu

Tovább

Csajok, akik keresztben élvezik

A tököli repülőtéren jövő hétvégén kerül megrendezésre a nemzetközi mezőnnyel és sztárokkal teletűzdelt Gymkhana Grid Euróba Bajnokság. Ken Block mester sportján kívül azonban egy érdekes női EB futamot is rendeznek a drift szakágban. Várhatóan nyolc hölgyversenyző érkezik, hogy keresztbe autózzanak a Queen of Europe versenyen. Magyarországot Jáger Andrea és Fényi Anna fogja képviselni.

Drift & Gym Jamboree

A Drift & Gym Jamboree elnevezésű kétnapos rendezvényen összesen 6 versenyt fognak lebonyolítani a szervezők. A legjobban várt összecsapás ezúttal a Gymkhana Grid EB futam lesz, mivel a Monster jóvoltából komoly sztárok érkeznek hozzánk. A verseny nyomvonalát épp ezért különlegesre tervezik, még a drift szakág egyik legnehezebb elemét is belecsempészték. De nem csak a pályán lesz látható az összecsapás komolysága. Nem véletlen, hogy a nevezési listában a hátsókerék-meghajtás (RWD) kategóriájában több híres drift versenyzőt lehet felfedezni. Ezúttal már biztos a részvétele a kétszeres Drift EB és OB bajnok Kerényi Ádámnak, így az ír, angol brutális versenyautók mellett Ádám 700 lóerős szörnyetegét is láthatjuk. Az EB futam mellett az Országos Bajnokság is folytatódik ebben a szakágban, ahol PRO és Amatőr kategóriában akasztják össze a lökhárítóbajszokat.

A drift szakágban a hölgyek versenye ígérkezik érdekesnek, a mezőny rendkívül színes, a lányok pedig csodaszépek. A férfi drift rajongók ennél jobb párosítást el sem képzelhetnek és bizony a hölgyek sem gurigáznak ócskavasakkal. A megszokott V8-as erőművek mellett a japán vonalon Silvia, Skyline és Subaru is látható lesz. A lengyel drift királynő például egy 650 lóerős pink színű S14-essel érkezik - és higgyük el, hogy nem egyenesen fog vele menni, mert Ő is keresztben élvezi! A Queen of Europe futam mellett a Street kategóriának is tartanak egy EB futamot, ahol már magasabb az elvárás a hazai futamokhoz képest. A kieséses csatákban ugyanis már itt is párosával fognak megküzdeni a felek.

Augusztus 10-én szombaton az edzéseket láthatjuk, örömködhetünk a drift taxi során, nap végén pedig a kvalifikáción szoríthatunk a magyar sikereknek. Vasárnap a döntőket és a különleges bemutatókat tartják, ahol várhatóan több ezren szájtátva fognak állni a hatalmas Gymkhana Grid arénában.

További információk:
facebook.com/gymkhanahu
facebook.com/driftedhu
www.drifted.hu

Tovább

Lóerők Éjszakája - a legjobbak csatája

Az idei Lóerők Éjszakáján felejthetetlen élményekkel lehettünk gazdagabbak. Hatalmas páros Drift csaták, elképesztő tűzijátékkal fűszerezett Gymkhana bemutató és rég nem látott tömeg a Drag kifutón. A szervezők beleadtak apait, anyait és kiderült, hogy ez még koránt sem a „jéghegy csúcsa”! Július 20-án hegyi drift verseny következik, augusztusban pedig várhatóan újra ellátogat hazánkba Ken Block a gymkhana szakág koronázatlan királya.

A Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság 2. futama rekordszámú nevezővel került megrendezésre közel 5 ezer néző szeme láttára. A versenyen talán a drift szakág hazai történetének egyik legnagyobb csatáját láthattuk Dely Domonkos és Márton Zoltán, alias "LakyBoy" jóvoltából. A drift szabályai szerint páros csatákban előzni kizárólag akkor lehet, ha valamely pilóta az elvárt ívhez képest lecsúszik, vagy hibázik a mögötte haladó nagy nyomása miatt. Ebben a csatában épp ez történt, ami nem túl gyakori. LakyBoy hátul haladóként megelőzte Dely Domonkos aki a következő kanyarban viszont visszavette vezető pozícióját, miközben 100 km/h körüli tempóval fűzték kilinccsel előre. (22:43). Természetesen nem csak ezt a csatát érdemes visszanézni, az egész verseny rég nem látott izgalmakat hozott.
 

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság / Lóerők Éjszakája
> Eredmények
> Galéria

Tovább

A Lóerők Éjszakáján minden rekord megdőlt

Óriásit durrant hazánk egyetlen éjszakai motorsport rendezvénye! Az összes eddig felállított rekordot sikerült megdönteni, így a szervezők nagy bajban lesznek 2014-ben, mert ezt a versenyt nehéz lesz űberelni. Szerencsére ez egy nagyon hálás feladat lesz majd részükről, amivel a nézők és versenyzők egyaránt jól járnak, amennyiben sikerül. De miért ne sikerülne?

Nem véletlen, hogy a védjegyoltalommal is rendelkező Lóerők Éjszakája immáron 3. éve az ország egyik legnagyobb autós rendezvénye. Idén közel ötezren voltak kíváncsiak a színes programokkal tarkított éjszakában nyúló drag és drift versenyre. Minden eddiginél nagyobb erejű reflektorokkal, hangulatfényekkel és hangtechnikával készültek a szervezők. Ahogy szokták mondani bele adtak apait anyait.

Mester János - Lóerők Éjszakája
Gymkhana show: Mester János „Hopkins”

A napot most is a Ford Majális indította, ahol rekord számban képviseltették magukat a márkáért rajongók. Igazi ínyencségek, régiségek közt lófrálhattunk, és az új kor szellemében épített autókkal is találkozhattunk.

Ford Majális
Ford Majális

Mindeközben a precízen kialakított drift arénában már javában készültek a pilóták. Az ugródeszkának számító amatőr kategóriában ezúttal kevesebb versenyző regisztrált, mivel páran már most „felváltottak” magasabb osztályba. A verseny szlogene is a váltáson alapult, Nagy Róbert „Biggy” a szakmai stáb alapemberének szavaival élve pontosan így hangzott: „Válts ritmust, VÁLTS FEEEEL!” A nyomvonal fokozatosan felgyorsult, és egy lassabb visszafordító után pedig mindenképpen sebesség fokozatot kellett váltaniuk a versenyzőknek, máskülönben elfogyott a lendület. A szakzsargon szavaival élve ilyenkor „bebutul” az autó, ráadásul az érintési pontok és a hosszan elnyúló kanyar is nehezítette a pilóták dolgát.

Az amatőr kategóriának csak a pálya második felét kellett kötelezően teljesíteni, azonban erre fittyet hányva Fényi Anna az egészet lefűzte. A pontozó bírókat ez kellően meggyőzte, így a nyitófutamot követően ismét Ő állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Ezek után nem lepődnénk meg azon, ha a pink színekkel díszített E30-ast a következő versenyen már a Street kategóriában láthatnánk.

Fényi Anna - Lóerők Éjszakája
Fényi Anna – BMW E30

A street mezőnnyel szemben az elvárások már lényegesen nagyobbak voltak. Nekik csupán a pálya került rövidítésre, azonban akik a profikhoz hasonlóan az egészet teljesítették, azok ismét plusz pontokra számíthattak az értékelés során. Ebben a kategóriába több külföldi versenyző is regisztrált, ami nem véletlen, hiszen az izraeli MyWay Drift iskola székhelye Tökölön található. Izraelben ugyanis, a terrorveszély miatt tiltott minden kültéri autós rendezvény, így a drift sportág is. A kvalifikáción ennek ellenére az előkelő helyeket a magyar srácok bérelték ki maguknak. A drift sportág hazai megalapításában is részt vevő Póra Norbert, visszatérése után az utcai Toyota AE86-ot a 4. helyre kormányozta be. Őt követte idősebbik Zángó Zoltán, második lett ifj. Mester János, az első helyet pedig ismét Nyitrai Atilla szerezte meg.

Kis szusszanás után már a profi mezőny várakozott a rajtnál, a hivatalos nézői kapunyitást követően pedig özönlött a nézősereg. Az időjárás is kegyes volt, bár közel fél órán keresztül villámokkal és erős széllel köszönt be, a komoly esőzés szerencsére elmaradt, később pedig verőfényes napsütésbe fordult át. Összesen 23 profi versenyző regisztrált, mely így a válságos időszak óta az eddigi legnagyobb bajnoki mezőny címével büszkélkedhet. Olyan pilóták is neveztek, akiket régen láthatott a nagyközönség. Az öreg rókák kitettek magukért és bizonyították, hogy tudásuk szinte semmit nem kopott. Az egyik nagy visszatérő Radák János „Radír” volt, akinek viszont balszerencsésen alakult a kvalifikáció. Egy bosszantó technikai hiba miatt épp az éles körben adta meg magát a borzasztóan erő Nissan Skyline váltóbakja, ami miatt a szükséges felváltás elmaradt és nem ért végig az értékelt szakaszig. A nap legnagyobb vesztese azonban a nyitó futamot megnyerő Simon Csaba volt. Kora délután egy váltóhiba okozott fejtörést a szerviz csapatnak, akik viszont elképesztő munkával pár órán belül egy csereváltóval orvosolták a problémát. Az időben elkészülő autó éles körben azonban nem akarta Csaba sikerét. Előbb egy motortartó bak szállt el, majd egy olajcső adta meg magát, így sajnos nem volt értékelhető Csabának egyik köre sem. A kvalifikáció harmadik helyét a bődületesen erős Ford Mustanggal Énekes Árpád szerezte meg egy látványos körrel. Második lett Smidéliusz Bálint hatalmas drift szögekkel és óriási füsttel. A legimpozánsabb kört pedig Zentai Sándor nyújtotta a nézőknek. Az egyedi kialakítású hátsókerék hajtásos Ford Focus olyat pirított, amit nem könnyen felejtenek el a nézők. Mindhárom kritériumra, -ív, szög, összkép, maximális pontszámot kapott, csupán a sebessége miatt maradt el a maximum adható 100 pont.

Zentai Sándor - Lóerők Éjszakája
Zentai Sándor – Ford Focus RWD Turbo

A selejtezők után ismét egy kis szünet következett. A drag pályán mindeközben ezrek kísérték figyelemmel a több mint 200 regisztrált és sebességmámorban úszó gyorsulási szakág versenyzőit. Itt is voltak nagy visszatérők, a hangulat pedig visszaidézte a sportág rég elfeledett Hungaroringes korszakát. A Carstyling autószépség versenye is rekord nevezővel folyt, így a két szakág összekötő útvonalán is elképesztően nagy volt zsongás.

A street kategória legjobb 16 versenyzőjének csatája kellő felvezetés volt a nagyok küzdelmei előtt. Az izraeli Don Gruza éppen csak befért a legjobbak közé, azonban a folytatásban sorra búcsúztatta ellenfeleit. Skalp gyűjtését meglepetésre a nyitófutam 2. helyezettjével kezdte, idősebbik Zángó Zoltán sajnos nem bírt vele. Ezt követően a Tag Racing versenyzője „Lujo” következett, ám az elődöntőben a korábban pontozóbíróként tevékenykedő ifjabb Mester János már megálljt parancsolt neki. A másik ágon is brillírozott egy izraeli versenyző Daniel Rubinstein személyében, neki a negyeddöntőkig eljutó kvalifikáció győztes Nyitrai Attila bizonyult nagy falatnak. A bronz csatában így két külföldi versenyző csatázott, míg a döntőt Mester János és Nyitrai Attila vívta. Mindkét küzdelem nagyon szoros volt, és simán felértek a profik teljesítményéhez. A verseny harmadik helyét végül Don Gruza szerezte meg, míg a magyar csatában Nyitrai Attila kerekedett felül, aki újabb futamgyőzelmével komoly előnyt szerzett a bajnokságban.

Nyitrai Attila - Lóerők Éjszakája
Nyitrai Attila – BMW E36 M3

A szürkületben szép lassan felgyúló reflektorok is jelezték, hogy a nap egyik leglátványosabb programja következik. A versenyzői felvonuláson közel 50 autó sorakozott fel, majd a médiából jól ismert „Fittikém a kém” kiadta a parancsszót: „Tiltásig”. A hangorkán leírhatatlan volt, a versenyzőket is kellően feltüzelte és a levonulás alkalmával jó pár gumit elfüstöltek a közönség nagy örömére. Idősebbik Mester János, a Gymkhana szakág versenyezője is leballagott a pontozóbírói emelvényről és végszóra egy tűzijátékkal tarkított show műsort adott elő.

A sötétség leple alatt felfokozott hangulatban, kivilágított pályán kezdődhetett a profi mezőny legjobb 16 páros „tsuiso” csatája. A kvalifikáció győztese Zentai Sándor indult elsőként és márkatársát a Ford Sierra V8-al versenyző Hutter Ferencet sikerült legyőznie. A következő csatájában már Szántó Nikolett várta, aki komolyan megszorongatta, de végül Niki alulmaradt a küzdelemben. Sanyi ezen az ágon, így már a legjobb 4 között várta ellenfelét, aki nem más volt, mint Márton Zoltán, azaz LakyBoy. A kompresszoros V8 pickup BMW-ben a pénteki edzésnapon szétesett a váltó, így a szerelő csapat hajnalig küzdött azon, hogy a speciálisan kialakított váltó belsejét gatyába rázzák. Szerencsére sikerült, így a legjobb 16-ban Zolinak a néha kiszámíthatatlan Túri Attilát sikerült legyőznie. A folytatásban a Domino Drift Team versenyzője Dely Domonkos várta egy E36-os M3-assal. A bírók elsőre nem tudtak dönteni, a visszahívás sem vezetett eredményre, így újabb ütközet következhetett a két versenyző között. A műsorvezetőkhöz szinte minden háttér információ eljutott, így „Zima” a közönséget is tájékoztatta, hogy LakyBoy a gumicsere során vért is ivott és az újabb visszahívást már nem fogja a véletlenre bízni, ha már megkapta az esélyt a továbbjutásra. Így is történt! Hazai pályán eddig még nem látott brutális csata következett. LakyBoy hátul autózva rallycrossos stílusban szinte megtámasztotta az M3-ast, így a félelmetes nyomás miatt Domy a visszafordítóban kicsit lecsúszott az ívről. Ezt azonnal kihasználta Lakyboy és a pálya egyetlen előzési lehetőségénél már vezetőként autózott tovább. Dely Domonkost azonban nem olyan fából faragták, hogy mindezt tűrje, így a következő kanyarban szabályosan visszaelőzte Márton Zolit. A Hollandiából érkezett vendég pontozóbíró Vernon Zwaneveld csak hüledezve nézett a csata után. Ilyet még Ő sem látott talán és rögtön meg is jegyezte, hogy Zoli nagyon helyesen tette, hogy nem akadályozta Domonkost abban, hogy visszaengedje előre. Egyszerűen így adta ki a csata és ez volt elvárható mindkét versenyzőtől, akik a drift szabályait betartva az eddig megrendezett hazai versenyek talán legnagyobb csatáját vívták. A nézők dörzsölhették a tenyerüket, hiszen LakyBoyt így a sors összehozta Zenta Sándorral. Ez a csata viszont szomorúan tért véget, mivel a Focus égszíja nem bírta a terhelést, így nemcsak ezt a küzdelmet, de a vigasztaló bronz csatát sem tudta már teljesíteni Zentai Sándor.

Dely Domonkos vs. Márton Zoltán LakyBoy
Dely Domonkos és Márton Zoltán csatája

A Top16 másik ágán Énekes Árpád erőfitogtató prezentációba fogott, aminek a közönség örült a legjobban. Ellenfelei kevésbé dobódtak fel azon, hogy a 600 lóerőt verdeső Ford Mustang leautózza őket. Elsőként Fehér Zsolt szenvedett vereséget, majd az addig kitűnően versenyző Hetyési Zsolt maradt alul. Az elődöntőben erről az ágról Galacs Gábor várta, aki BMW-s márkatársait búcsúztatta sorra, előbb Sándor Ádámot, majd Korin Gábort. A döntőbejutás során egy beforgás vetett véget Árpi menetelésének, így a Galacs Drift Team már készíthette elő a behűtött pezsgőt, hiszen egy újabb dobogó volt kilátásban.

Énekes Árpád - Lóerők Éjszakája
Énekes Árpád – Ford Mustang

A harmadik helyet csata nélkül tehát Énekes Árpád szerezte meg, teljesen megérdemelten, hiszen egész nap látványosan autózott. A döntő összecsapásban pedig Márton Zoltán vehetett volna revánsot Galacs Gabi ellenében a nyitófutamon elszenvedett veresége miatt. Nem így történt, mivel Zoli nagyot hibázott az utolsó elnyújtott kanyarban és nem ért végig a pályán kilinccsel előre. Bár Galacs Gabi is hibázott a pálya első szakaszában, azonban a videó bíró lassított felvétele egyértelműen bizonyította, hogy csupán egykerekes pályaelhagyás és bójadöntés történt részéről, ami kisebb hiba, így a pontozóbírók ezek alapján már győztest tudtak hirdetni.

Lóerők Éjszakája - Pro Drift verseny

Összességében elmondható, hogy a régi versenyzők megjelenésükkel emelték a nagyszámú mezőny fantasztikus show műsorának nívóját és egyben a Drifted.hu Országos Drift Bajnokság színvonalát. A régi idők hangulata, az összetartozás és a hatalmas nézőszám őszinte mosolyt és örömet okozott mindenki számára. Reményeink szerint ez a tendencia nem fog megszakadni és július 20-án a kihagyhatatlan hegyi versenyen minden magyar drift versenyző képviselteti majd magát!

Drifted.hu – Országos Drift Bajnokság / Lóerők Éjszakája
Pro Liga végeredmény:

1. Galacs Gábor – BMW E30 V8 Nitro
2. Márton Zoltán – BMW E30 Pickup V8 kompresszor
3. Énekes Árpád – Ford Mustang

Street Liga végeredmény:
1. Nyitrai Attial – BMW E36 M3
2. ifj. Mester János – BMW E36 Cabrio
3. Don Gruza – BMW E30 V8

Amatőr kategória végeredmény:
1. Fényi Anna – BMW E30
2. Földi Bálint – BMW E30
3. Cselőtei Csaba – BMW E46

Részletes eredmény lista és a bajnokság állása:
http://www.drifted.hu/hu/eredmenyek

Tovább

Zángó család – A pályán ellenfelek vagyunk, de egy csapatban játszunk!

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokság street mezőnyében két tehetséges pilóta robbant be a köztudatba. A Zángó családban apa és fia rögtön dobogós helyezést értek el, sőt egymás ellen is csatázniuk kellett. Vélhetően nagy jövő előtt állnak, így megkérdeztük őket, hogy eddig hol voltak.

A drift köztudottan nagyon könnyedén „megfertőzi” az embert és függőséget is okozhat. Nálatok hogyan történt mindez?

Zángó "Fater": Nálam úgy -még leírni is rossz az évszámot, 1982 környékén egykori Ladával rallyzó sógorom hatására kezdődött az agybetegség, és akkor még nem is driftnek csak csapatásnak vagy keresztben autózásnak hívtuk. Az egész a családi 1200-es Lada éjszakákon való elkötésével és a környék ipari parkolóiban, földútjain való farolgatással kezdődött. Ezek a próbálkozások általában kisebb mint nagyobb sikerekkel jártak, aminek sokszor hajnali kalapálás, felni egyengetés lett a vége (remélem a szüleim nem olvassák a cikket). Mivel autószerelő szakközépbe jártam szinte kötelező volt a motorozás és ebből adódóan a tuningolás is, így ennek köszönhetően néhány gyorsasági versenyen is indultam, de már akkor is az autók vonzottak igazán. Aztán mikor már jogsim is lehetett 18 évesen vettem egy 22 éves Ladát, amit a rozsda tartott össze, de egész jól összeszögeltem, megerősítettem a futóműveket, mert indulni szerettem volna valamilyen amatőr versenyen. A felkészülésnek és ezzel az én rallys pályafutásomnak is az lett a vége, hogy egy murvás negyedik telitalpas balost úgy elszámoltam, hogy engem kiskanállal raktak össze 3 hónap alatt a kórházban, az autó meg ment a kukába. Na innentől a csapatásban következett kb. 30 év szünet, ami leginkább munkával és a rally pályák melletti nyálcsorgatással telt el.

Aztán tavaly május 1-én családostól lementünk Taszárra, mert Block Mester videói után már kíváncsiak voltunk milyen is élőben egy magyar Gymkhana és Drift verseny. Itt ültem be taxizni Pelikán Gergő mellé, és mikor kiszálltam az autóból már tudtam, hogy nekem ezt kell csinálni, ezt a sportot nekem találták ki, haza értem! Jimmy a fiam -akinek akkor még jogsija sem volt, ugyan úgy fülig érő szájjal és lelkesedéssel szállt ki a bömösből, rá szintén így hatott a kilincsel előre autózás és innentől megpecsételődött a sorsunk. A következő héten már tárgyaltunk ZsPower Zsoltival és nyár legvégére el is készült az AUTÓ.

Idén első alkalommal a Gymkhana bajnokság nyitófutamán láttunk titeket, majd jött a tököli Sebesség Fesztivál, ahol a drift bajnokság street mezőnyében mindketten kupával tértetek haza. Hol voltatok eddig?

Sebesség Fesztivál - Street

Zángó "Fater": Tulajdonképpen szeptembertől kezdtünk el autózni, akarom mondani megtanulni autózni ezzel a drift szörnyeteggel, mert ezt igen is meg kell tanulni ez semmilyen más szakághoz nem hasonlítható technikát igényel. A régi ladás és utcai BMW-s beidegződések azért természetesen nekem előnyt jelentenek, de ezt a stílust ugyan úgy meg kellett nekem is tanulnom, mint Jimmynek, aki abszolút a nulláról indult! Ő előtte két héttel kapta meg a jogsiját, ahogy elkészült az autó így az ő teljesítménye még becsülendőbb!  Székesfehérváriak vagyunk, itt a környéken semmilyen gyakorlási lehetőség nincs sajnos. A szentkirályi reptérre jártunk gumit koptatni, de itt elég korlátozottak a lehetőségek, így mikor már kicsit jobban éreztük a vasat, akkor már ez sem elégített ki bennünket és átpártoltunk a Kakucs Ringre. Ha a kérdésedre rövid választ akarok adni, akkor semmilyen hasonló versenyen előtte nem indultunk. Gyakorlati tapasztalatunk csak annyi volt, hogy személyautóban nekem csak hátsó kerekesem volt és lesz is, mert az AUTÓ az hátsókerékhajtású! A "rotációs kapa" első kerekeseket ki nem állhatom, mióta túlsúlyba kerültek a rallyban - na meg kiváló vadászbarátom és példaképem Janika sem indul - azóta nem is nagyon járunk versenyre.

Nagyon emlékezetes volt az elődöntőben egymás ellen vívott csatátok. Szerencsétek, hogy a Street mezőnyben felváltva kell teljesíteni a pályát és úgy dől el ki a jobb. Hogyan éltétek meg mindezt? Adtatok egymásnak tanácsot, vagy némán egymásnak feszültetek?

Zángó "Fater": A mi apa-fia kapcsolatunk a családon belül is és a kis kétszemélyes "csapatban" is kiváló, de természetesen a pályán, verseny közben ugyan olyan ellenfelei vagyunk egymásnak, mint bárki más, hiszen jó eredményt csak így érhetünk el. Ez is egy játék, ahol be kell tartani a szabályokat, amelyek mindenkire ugyan úgy vonatkoznak, de a végső cél a győzelem! Sőt, úgy gondolom, hogy Jimmynek most még az a legnagyobb kihívás, hogy engem megverjen, de a fejlődését látva ez hamarosan be is következhet és akkor én jobban fogok ennek örülni, mint ő!  Az különben természetes, hogy egymást folyamatosan figyelve kijavítjuk a hibáinkat és adunk egymásnak tanácsokat a jobb eredmény érdekében. Mikor az egymás ellen vívott futamot vesztesen befejezte az apai szívem majd meg szakadt érte, de szerencsére egyedül álltam a pálya szélén és sietni kellett gumizni, így nem volt idő érzelegni.  Különben a végén elért eredményünk kárpótolt ezért és talán a következőkben szerencsésebb lesz a sorsolás.

Zángó Jimmy

Jimmy, mi úgy láttuk, hogy több bátorsággal akár magasabban is állhattál volna az eredményhirdetésnél. Az egymás ellen vívott párharc során szinte csak ezen múlt a továbbjutásod. A mentális felkészülésnél lehet, hogy valamilyen praktikát kellene alkalmaznod, nem gondolkoztál még ilyesmin?

Zángó "Jimmy": Nem feltétlen a mentális felkészülés hiányának tulajdonítanám, hogy akkor Apa bizonyult jobbnak, de ezt már más is javasolta, hogy verseny előtt kicsit szedjem össze a gondolataimat és próbáljak nyugodtabb maradni akár különböző praktikák segítségével is. Annak nagyon örülök, hogy kívülről az látszik, hogy akár többet is kihozhattam volna a versenyből, de a nagyobb tempónál való driftelésnél még nem voltam száz százalékig biztos magamban, és mint láthattuk a pályán egy kis hiba, egy rossz terhelésváltás még a profi pilóták versenyének végét is jelentheti! Az egy autó hátránya még az is, hogy ha én csinálok valami hibát, ami miatt nem tudom folytatni a versenyt, akkor Fater se tudja és nem mertem megkockáztatni, hogy egy ilyen miatt ne állhassunk fel a dobogóra. Úgy is fogalmazhatnék, inkább biztosra mentem és autóztam egy olyan kört, amit hiba nélkül, vagy apró hibákkal tudtam teljesíteni. Azt gondolom lesz még alkalom, amikor egymással kell majd megküzdenünk – remélem a Lóerők Éjszakája street 1.- 2. helyért rendezett döntőben - és akkor már „bevállalósabban” fogok én is teljesíteni Faterral szemben is.

Egyben van nagyon a versenyautótok, mit kell tudni róla?

Zángó "Fater": Ez egy ZsPower Szabó Zsolti által kicsit a mi instrukcióink alapján megépített E36 4000 V8, hátratolt motorral és a driftre kialakított nagy kormányszöges első futóművel. Kezdő autónak nagyon megfelelő, a street kategóriában biztosan nem kell ennél jobb technika a jó eredményhez, de a gymkhanára pl. a hegesztett difi és a szélesített első futómű már kifejezetten hátrány!  Az autót különben kizárólag mi ketten javítjuk és gumizzuk, és az hogy egyben van az annak köszönhető, hogy már szinte aknalakók lettünk és az összes szabad és nem szabad időnket az autó szögelésére fordítjuk. Már azon is csodálkozom, hogy a feleségem még nem mutatta fel a " piros lapot" mert azt már megkaptam, hogy jelentsem át a lakhelyemet a pincébe az autó alá!  Nagyon sok gyerekbetegségen vagyunk túl, szinte teljesen újra összeraktuk az autót, mert mindig megáll valami és fejlesztünk folyamatosan. Ezen kívül a Gymkhanára teljesen más vezetéstechnika, stílus, beállítások, gumik és difi kell, ami megnehezíti a dolgunkat, hiszen ebben a bajnokságban is szerepelünk, én jelenleg a 4. helyen állok.

Lesz esetleg egy iker tesója az autónak, hogy akár a jövő évben a PRO mezőnyben együtt is lássunk titeket csatázni?

Zángó Fater

Zángó "Fater": Természetesen látva a pro mezőny csatáit már alig várjuk, hogy mi is ott nyomhassuk neki, de addig még sokat kell tanulnunk.  Az, hogy ezt mivel és legfőképp miből fogjuk megtenni az még a jövő nagy kérdése nekünk is, ugyanis az én anyagi lehetőségeim korlátozottak és annak is örülök, ha ezt az autót mindig fel tudjuk készíteni a következő versenyre. Szponzorunk jelenleg nincs így a családi kassza adta lehetőségek határait feszegetjük. Arról nem is beszélve, hogy látva a mezőnyt a proban már nem lehet használt gumikkal és ezzel az alap, 300 lovas motorral komoly eredményt elérni, ide mindenképpen beruházni kell, ha akarunk valamit. Többek között ezért kellenének a jó eredmények az idén, hátha könnyebben találunk támogatókat a jövőben!

Hogy tetszet a drift családi légköre, magával ragadott titeket?

Zángó "Fater": A depó hangulata külön élmény számomra, szinte mindenki nagyon közvetlen és segítőkész velünk, amit innen is köszönök nekik. Én a munkám során megszoktam, hogy ha valamelyik kollégámnak az út szélén problémája van, akkor természetes, hogy segítünk egymáson. Ma neked, holnap nekem kell a segítség! Itt ugyan ezt tapasztalom, a pályán kívül az ellenfelek is segítenek egymáson és ez így van rendjén. Több versenyzővel nagyon jó kapcsolatunk alakult ki már ez alatt a rövid idő alatt is, többen vannak, akikkel versenyen kívül is szinte napi kapcsolatban vagyunk.

Mit vártok el magatoktól a Lóerők Éjszakáján? Úgy hírlik a street mezőnybe több mint 10 külföldi pilóta fog nevezni a magyar srácokon kívül!

Zángó "Fater": Annak kifejezetten örülök, hogy többen leszünk így még érdekesebb lesz a verseny és talán többet is lehet versenyben autózni! Remélem a szervezőknek sikerül megoldani, hogy pörögjenek az autók az edzésen, hiszen mi ketten vagyunk az egy vasra így személyenként kevesebbet gyakorolhatunk a pályán. A cél az előző verseny tükrében természetesen a dobogó, és ha minden összejön, akkor a legfelső foka, de ehhez a többieknek is lesz egynéhány szava. A neveket látva jó kis mezőny alakul, oda kell tenni magunkat az eredményért!

Zángó "Jimmy": Egy nagyon jó versenyre számítok! Célnak az előzőnél akár csak egyel jobb eredmény elérését tűztem ki, de ahogy elnéztem a nevezettek listáját, és hallottam a külföldi versenyzőkről, hát meg kell, mondjam nem lesz egyszerű dolgom, ha ezt meg akarom valósítani. De nagyon örülök, hogy a mi kategóriánkban is egyre többen indulnak, sokkal színesebb ezáltal a mezőny és többet autózhatunk mi is versenykörülmények között.

Zángó Zoltán - Sebesség Fesztivál

Végül mit üzentek a nézőknek? Miért lesz érdemes június 8-án a tököli reptérre ellátogatni?

Zángó "Fater": A pro nevezési listát olvasva úgy gondolom ilyen elit mezőny még nem volt együtt magyar versenyen, ezért ezt kár lenne kihagyni! A magam részéről ígérhetem, hogy most is a pro pályát fogom olyan bevállalósan megcsinálni, ahogy csak a csövön kifér, a kanyarszögünkre pedig figyeljetek nagyon, már ha láttok valamit majd a gumifüsttől :-)))

Zángó "Jimmy": Remélem, nagyon sokan kilátogatnak a rendezvényre és szurkolnak majd a versenyzőknek. Rengeteg autó lesz, és emiatt nagyon sok izgalmas párharcnak nézünk elébe. Erről gondoskodunk mi is, ezért tényleg kár lenne kihagyni!

Sok sikert kívánok nektek a szervezők nevében is!
(Rozovics Tamás "Zora")

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)